Alan Baričević
Autor:
Alan Baričević

Specijalist za marketing

Kingovci: Sanja - projekt na egzotičnom Mauricijusu

Pričali smo s kolegicom Sanjom iz Sektora softverskih rješenja o njezinom radu na jednom interesantnom projektu na, za nas, ne tako uobičajenome mjestu.

Sanja, predstavi nam se u par kratkih crtica i objasni što trenutno radiš u KING ICT-u.

Pozdrav, u KING ICT-u sam već skoro 3 godine. Počela sam raditi kao poslovni analitičar, a nakon toga kvalificirala sam se da postanem CRM konzultant. Među prvim projektima u ovoj ulozi, imala sam priliku sudjelovanja na implementaciji CRM sustava za klijenta Toyota Mauricijus.

Nije loša lokacija za projekt, moramo priznati. Možeš li nam približiti na koji način si se pripremala za taj projekt?

Naglasila bih kako su mi stariji kolege puno pomagali u pripremi, poglavito naš voditelj projekta. On je, naime, već onda bio na Mauricijusu kod korisnika i prikupio je sve korisničke zahtjeve koji su mi zatim bili predani, te sam kroz stalnu komunikaciju s njihovim IT manager-om, saznala sve potrebne informacije o projektu, kao i o samom otoku - Mauricijusu.

O čemu je točno riječ u projektu?

Cilj implementacije CRM sustava za Toyotu Mauricijus povećanje je efikasnosti poslovanja i poslovnih procesa unutar same tvrtke. Prvi modul koji je pokriven u projektu bio je CS/CR (Customer satisfaction i Customer relationship) - modul u kojemu se prate pohvale i  pritužbe od strane korisnika, anketiraju se kupci i temeljem tih informacija kreiraju izvještaji.

Drugi modul je modul prodaje koji obuhvaća cijeli proces kupnje automobila, od samog kreiranja ponude, narudžbe i povlačenja automobila sa skladišta.

Treći modul je upravljanje servisom (after sales), kroz koji se prate redovni servisi i popravci automobila.

Posljednji modul je modul marketinga u kojemu postoji mogućnost kreiranja kampanje na temelju podataka u CRM-u, npr. akcijska prodaja automobila kupcima koji su kupili automobil prije x godina.

Koliko si puta bila na Mauricijusu? Za što si bila zadužena tamo?

Zasad sam putovala na Mauricijus dva puta. Moja zaduženja bila su edukacija i certifikacija korisnika za korištenje novog CRM sustava i korigiranje svih pogrešaka koje su korisnici uočili. Jednostavno smo shvatili kako je puno lakše otići kod korisnika prilikom implementacije novih modula i iz prve ruke dobiti feedback, vidjeti što im stvara potencijalne probleme i pokušati to na licu mjesta popraviti. Kad se procesi uhodaju, održavanje obavljamo iz Hrvatske jer nema potrebe za velikim korekcijama.

A kakva su ti uopće bila očekivanja prije prvog odlaska na Mauricijus?

Prvo, kad sam čula gdje idem raditi, nisam vjerovala sve dok kartu nisam imala u ruci. Tada sam tek shvatila da stvarno idem tamo. Kolega mi je dao jako puno korisnih informacija o Mauricijusu, i Google naravno :). Pregledala sam sve slike i vidjela u kakav prirodni raj zapravo idem, a onda sam malo pronjuškala i njihove poslovne običaje, čisto da slučajno ne napravim neki gaf na sastanku – morala sam biti svjesna kulturoloških, vjerskih i općenito, razlika u poslovnom ponašanju.

U kojem gradu je njihov ured, kakav ti je bio smještaj?

Ured im je u Port Louisu, glavnom gradu Mauricijusa, koji je veličinom nešto malo manji od Splita (150.000 stanovnika) i gdje se nalaze sjedišta svih većih multinacionalnih kompanija. Što se tiče mog smještaja, bila sam smještena u apartmanu u mjestu Grand Baie koje je udaljeno 15 min vožnje od Port Louisa.

Znaju li oni išta o Hrvatskoj?

Hahaha, ne. Nisu imali pojma gdje smo, pa sam im objašnjavala kako nam je Italija susjed, čisto da steknu dojam gdje se geografski nalazimo.

Kakav im je dress code? Paze li jako na odijevanje?

Pa moram priznati kako je dress code dosta sličan kao i kod nas. Svi prodajni predstavnici moraju biti u odijelima od pon-čet, jedino petkom imaju casual Friday i tada se ležernije oblače.

Kako je izgledao tvoj tipični radni dan tamo?

Dan je počinjao tako da me oko 7.20h pokupio kolega i povezao prema poslu. Radi se od pola 9-17, no prodaja često zna i duže ostajati. Ostali se drže strogo radnog vremena i neće ostajati duže na poslu ukoliko im se ne osigura prijevoz na posao i s posla i obrok.

Jesi li imala vremena razgledavati grad i družiti se s njima van posla? Jesu li uopće druželjubiv narod?

Što se toga tiče, mislim da su mi kolege stvarno bili prva liga. Tijekom mog prvog posjeta, petkom nakon posla okupila bi se ekipa te bi svi zajedno išli van, a čak smo se i vikendima znali družiti, gdje su nam naši domaćini, Zahir i Sachin, pokazali sve znamenitosti grada i najljepše plaže.

Što ti se najviše svidjelo na Mauricijusu, a što nije?

Najviše mi se svidjela priroda, njihove plaže su stvarno raj na zemlji. Još k tome, tamo se može bezbrižno kupati jer je otok „zaštićen“ koraljnim grebenom, tako da nema opasnosti za kupače od morskih pasa. Čak smo imali priliku okušati se u ronjenju i izbliza doživjeti tu ljepotu koraljnog grebena. Dok s druge strane nikako mi se nije svidjelo to što ima puno pasa lutalica posvuda po ulicama, čak i na autoputu, što i njima predstavlja realan problem. 

Izražena je velika razlika između izrazito bogatih ljudi i onih siromašnih, pa se tako s jedne strane ceste mogu vidjeti ogromne vile s prekrasno uređenim vrtovima, bazenima i sličnim sadržajima, dok je s druge pak strane obitelj od 15 članova stisnuta u mali kontejner i praktički nema krov nad glavom. Izražene su i kulturološke razlike. Kako je Mauricijus imao šarenu kolonijalnu prošlost, tako je i njihova kultura poprimila razne odlike. Većinu stanovništva čine hindusi, zatim kreoli (kršćani) i muslimani, što katkad zna stvarati nama neuobičajene situacije. Primjerice, u tvrtki nije poželjno ostavljati u hladnjaku ručak sa svinjetinom ili govedinom jer jedno smeta muslimanima, a drugo hindusima (najsigurnije je jesti piletinu).

Kad smo se već dotakli hrane, što si tamo jela? Imaju li neki svoj specijalitet?

Zanimljiva stvar kod njihove kuhinje je kako chilli jedu uz sve, a banane i ananas su tamo odlični. Najviše jedu ribu i fast food, vole jesti i puno slatkog, a jede se još dosta i indijska, kineska i europska, posebno francuska kuhinja, što je logično zbog sastava stanovništva. Isto tako, uz svako jelo pije se Coca-Cola. :)

Imaš li još kakvu zanimljivost s Mauricijusa?

Nevezano za posao, interesantno je to što oni ne mijenjaju svoj sat ovisno o godišnjem dobu. Tako da je zimi 3 sata razlike, dok je ljeti 2 sata razlike u odnosu na Hrvatsku. Što se tiče poslovnih zanimljivosti, svakako je interesantno napomenuti kako je tamo uobičajeno kasniti na sastanak do nekih pola sata, bez potrebe za objašnjavanjem zašto su zakasnili.

Kako si se onda prilagodila tome?

Pa, nastojali smo dogovoriti sastanke odmah u 9 ujutro, računajući da će se svi uspjeti skupiti do nekih 10h i odraditi sve kako spada. J  Isto je interesantno da ukoliko im se nešto ne sviđa, jednostavno to neće odraditi. Onda je na nama, tj. ovog puta na meni, bila zadaća da dođem do svakoga od njih i pokušam saznati u čemu je problem i zbog čega misle da se nešto ne bi trebalo napraviti na zadani način i pokušam ih uvjeriti da je to u konačnici najbolje rješenje.

Uspije li ti to?

Pa u velikoj većini slučaja sam uspjela, što pokazuje i uspješno implementiran sustav, koji je danas u punoj produkciji. :)

Hvala ti Sanja na ovom razgovoru i nadamo se kako ćeš imati još interesantnih projekata i lokacija koje ćeš u budućnosti podijeliti s nama.

Popularne teme
.NET ABAP ADFS Agile Always On Anemic Model Angular Azure Backbone benchmark BI BI projekti Bootstrap building people business inteligence Business Intelligence Change Chrome CI CITCON Claims compile Continuous Delivery continuous deployment Continuous Integration CSR d3js data data visualization Data visualization alati DDD dekompozicija dependency injection dinamička forma dinamički parametri dinamički query distribuirani razvoj Domain-Driven design DOP društvena odgovornost edge-based video analytics Eliminating waste enkapsulacija enterprise razvoj softvera ERP ETL Excel FIORI Frontend game Geopackage GPKG GIS Git Groovy heat map HICCUPS Hichert HTML IBCS interoperability invision IoT IPSO izvještavanje java JavaFX Javascript Jazz Build Engine JBE Jenkins jquery jqueryui jsfiddle JVM Kaizen Kanban king KING ICT Kingovci Knockout kvaliteta lambde leadership Lean legacy code M language Management Maven Metodologija microservices Microsoft mobile Mobility mockups moć monday game NetWeaver network nodejs oblikovni obrasci OGC OKR open source optimizacija organizacija organizacijska struktura OutOfMemoryError outsourcing overengineering paginacija Performance performanse PERT PMI PMP; Agile; Project management; Scrum; KING ICT; razvoj; metodologija podatkovni skup pouzdanost Power BI Power Map Power Pivot Power Query Power View pretraga proces procjena Product Owner programming proizvod Project manager projektni plan radar Rational Team Concert razvoj tima refaktoriranje Release resize responsive charts REST retrospektiva Rich-Domain model Roko Roić rolling wave planning RTC SAP scale scatterplot chart Scrum scrum team scrum tim service boundaries single responsibility principle Single Sign-On smart metering SoapUI social responsibility softver Software software prototyping Software Testing Club Spring Boot SQL standard sustav videonadzora svg tdd Team team building team development Team Foundation Server tech tehnologije terminski plan Testing tim timesheet timovi Toggl.com touch transakcijski nadzor tražilica underengineering unit testing Uspjeh Visual Studio vodstvo vodstvo leadership moć društvena odgovornost DOP social responsibility CSR vođenje projekata WBS Web Zagreb STC

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Najnovije novosti iz ICT svijeta